Tips Membuat Speaker Android Lebih Power Untuk Mendengar Muzik

Tips Membuat Speaker Android Lebih Power Untuk Mendengar Muzik | Sedikit panjang tajuknya, android merupakan sistem operasi Open Source yang ketika ini masih terus menjadi primadona kebanyakan OS Smartphone, dengan pelbagai ciri-ciri menarik yang tidak semuanya dimiliki oleh OS lain. Salah satunya dalam mengenai multimedia iaitu muzik. Jujur saya belum pernah melihat telefon dengan muzik player yang ada equalizernya berjumlah lebih dari 16 lagu dengan tambahan Pre-amp, Bass Boost, X-Bass, Wide, Pitch, Hall, Balance, AGC Level, Reverb, Limit, dan lain-lain yang tentunya dengan suara yang dihasilkan amat bagus seperti pada instrument muzik profesional. Saya tidak pernah melihat perkara itu di OS lain. walaupun ianya Symbian, Blackberry, atau yang lain.

Tentunya kami mendengarkan muzik dengan telefon masing-masing. Ada yang memakai telefon merk Cross, Sony Walkman Series, merk Symbian, Blackberry, Java, tidak ketinggalan Android.Pernah kami membandingkan kualiti suara satu sama lain dan tidak disangka android hebat.
 
Pada waktu itu selepas membanding suara memang saya tidak memakai aplikasi muzik player bawaan akan tetapi saya pakai poweramp serta saya tambahkan Volume+ sebagai equalizer tambahan kerana player bawaan telefon saya sudah saya delete kerana kurang memuaskan.

Jadi tipsnya iaitu gunakan kedua-dua aplikasi di atas untuk memaksimumkan suara android anda. Pelajari menu-menu yang ada di dalamnya (equalizer) dan eksplore / cari nada anda sendiri :)

Di dalam Volume+ terdapat menu untuk menguatkan bass, jangan lupa untuk menggunakannya secara penuh. Pilih juga presetnya ke Drum & Bass supaya suaranya lebih puas hati. Jadikan equalizer di poweramp sebagai equalizer primary (utama) dan tambahkan prestasinya di Volume+.

Bagi link downloadnya korang cari sendiri. Cari yang sudah di pack beserta Unlocker + Patcher nya kerana aplikasi ini bersifat trial dari sananya. Dan juga poweramp dengan Volume+ ini berasingan.


Terbaru Lebih lama